fbpx

Content marketing

Czym jest Content marketing ?

Co kryje się pod tym Contentem?

Content marketing - Co to jest ?

Content, jest to w wolnym tłumaczeniu zawartość. Jeśli dodamy, do tego słowo „marketing” zaczyna nam się tworzyć niejako strategia. Pod określeniem zawartość marketingowa kryje się szereg działań, które wpływają na sprzedaż produktów lub usług, budowanie długofalowej relacji z klientem, czy też podnoszenie pozycji Twojej strony w wyszukiwarce Google.com.

Co kryje się pod tym Contentem?

Zacznijmy od tego, że masz już swoją stronę internetową. Stronę stworzyłeś w większości sam lub zrobił Ci ją kolega za niewielką opłatę. Są tam zamieszczone materiały typu zdjęcia, grafiki, treści itp. Prowadzisz również fanpagea na Facebooku, systematycznie dodajesz zdjęcia z krótkim tekstem, ale ze strony klientów wielkiego odzewu nie widać.

Więc zaczynasz przeszukiwać internet, żeby znaleźć rozwiązanie martwiącej Cię ciszy. Wpada Ci w oko pomysł,kupna reklamy w Google ADS. Inwestujesz parę stówek w reklamę, która tworzy jakiś tam ruch na stronie, ale klient z reguły po kilku sekundach wychodzi i ślad po nim znika. Kasa za kliknięcia leci, a tłumów, jak nie było- tak nie ma.

Copywriting Częstochowa

Dlaczego? Co zrobiłeś źle, że klient nie dochodzi do ostatniego przycisku na Twojej stronie „kup” lub „skorzystaj z oferty”, tylko w mgnieniu oka opuszcza Twoją stronę? 
Przyjrzyjmy się Twojej stronie. 
Jak myślisz, jeśli byłbyś potencjalnym klientem na swojej stronie, czy uważasz, że te zdjęcia i grafiki są zachęcające do nawiązania współpracy? 
Czy kolory są odpowiednio dobrane i współgrają z całością?

Przeczytaj teksty, które są tam zamieszczone. Czy czyta Ci się je tak, jakbyś zjeżdżał na zjeżdżalni i chcesz klikać w kolejne zakładki, by dowiedzieć się więcej i więcej? Czy treści są wartościowe, ciekawe i przekazują emocje? 

I tu zatrzymajmy się na chwilę… 
To, co jest napisane na Twojej stronie internetowej, czy na profilu w Social Media jest tak ważne, jak dla Ciebie ważne jest oddychanie. Treści, które Twój klient znajduje, na stronie są niczym płuca całego układu. Bez odpowiednio dobranych tekstów, układ ten nie będzie działał. Twoja strona nie dostanie tlenu i zacznie po prostu powoli umierać lub nigdy nie zacznie oddychać i osiągać wysokich wyników i co najważniejsze- nie będzie budować relacji z klientem i ich zdobywać.
Więcej o pisaniu tekstów na strony internetowe, czyli copywritingu będziesz mógł już niebawem poczytać w osobnym artykule. 

 

Wróćmy do Twojej strony. 
To, jaki content marketing wybierzesz, zależy od Ciebie, bo nikt tak jak Ty nie zna Twojej firmy. Jest tu jedno „ale”, musisz przestać myśleć jak właściciel tej firmy. Wciel się w rolę swojego potencjalnego klienta i zacznij myśleć tak, jak on. Więc spójrz na swoją stronę jeszcze raz, jako Twój klient i odpowiedz sobie na pytania:

  • Co byś teraz zmienił w jej wyglądzie?
  • Co by Ciebie, kliencie, zachęciło do skorzystania z Twojej oferty?
  • Czy podoba Ci się ta strona?
  • Czy teksty, które czytasz są wartościowe i po prostu je pochłaniasz?

I można by tak zadawać pytania w nieskończoność. Chcesz czy nie, tu sprawdza się określenie, że dobre wrażenie robi się tylko raz.
To tak, jak z pierwszą randką. Możesz ubrać się w najlepszym sklepie, zrobić super fryzurę, ale jeśli rozmowa nie będzie się kleić, to nie zrobisz piorunującego wrażenia na drugiej połowie. Po prostu wszystko musi ze sobą współgrać- wtedy zaczyna się chemia między Tobą, a Twoim klientem. 
To samo tyczy się Twoich social mediów i e-mail marketingu. Jeśli będziesz wstawiać nudne posty lub wysyłać e-maile czysto informacyjne, nie nawiążesz relacji z Twoim klientem. Każdy post będzie w błyskawicznym tempie scrollowany, a e-mail wreszcie wyląduje w spamie. 

Jeśli nie masz czasu lub ochoty zajmować się marketingiem, nie ma problemu. Od tego są przecież profesjonalne firmy marketingowe, które w mgnieniu oka poprowadzą Cię przez wszystkie ścieżki Content marketingu. Pamiętaj jednak, że to Ty jesteś kopalnią wiedzy o swojej firmie i współpraca jest tu niezbędna. 

Chociaż można by napisać wypracowanie na temat Content marketingu, to chcemy, żebyś był po prostu świadomy, że zniwelowanie kilku błędów, może pomóc Ci w osiągnięciu sukcesu. Nikt za Ciebie nie rozwinie Twojej firmy i nie odczaruje jej magiczną różdżką. W obecnym świecie, czasy sprzedaży na łóżku polowym odeszły do lamusa. Czy chcesz tego, czy nie musisz zacząć inwestować w reklamę i przenieść się do wirtualnego świata.

Pisanie treści Śląskie